Skövde

En natt med orolig sömn för Didriks del resulterade i en dag hemma för mig och honom. Just nu sitter han och snorar och kollar på paddan, det får han inte göra så ofta annars men när man är lite hängig så kan man gott få slötitta på paddan litegrann. 

Det innebar att jag för första gången på länge hade lite tid över. Jag knappade mig in på min egen blogg och blev nästan lite tårögd när jag läste de senaste inläggen. Den senaste tiden har bara rusat förbi och jag har knappt hunnit lyfta blicken, varken för att se framåt eller bakåt. Jag inser att det känns otroligt sorgligt att ha lämnat gråbo, vårt hus, våra vänner, förskola och jobb bakom oss. Men det var oundvikligt. För det är det här vi vill. Vi vill bo närmare, närmare jobb och förskola och närmare våra föräldrar och barnens mor- och farföräldrar. 

  
Flytten gick bra men herregud vad grejer vi har!

I början pratade Didrik en del om att han saknade Gråbo och huset, helt förståeligt, det gör ju vi också. Men nu verkar både han och Idun acklimatiserat sig. Didrik har ju bytt föris och Idun har börjat för allra första gången och det går jättebra! 

  
Didrik är numera blöjfri på dagen, vi testade även lite på natten men efter att vi fick byta sängkläder varje natt så backade vi lite och kör blöja på natten. Alla inblandade är nöjda. 

Idun trivs på förskolan och helt plötsligt härmar hon och pratar som bara den. Det är jätteroligt att lyssna och prata med henne. Talet har verkligen lossnat den senaste tiden. När det kommer till maten så är hon seg i starten men sen äter hon som en häst. Hon vill inte sitta still vid matbordet utan ska gärna stå på stolen eller ligga över hela bordet i försök att nå mer mat. 

 
Det är ganska svårt att förstå att när Didrik var så gammal som Idun är nu så blev han storebror. Hon är ju jätteliten! 

Att bo i lägenhet går bra, kontrakt är skrivet på huset och det ska bli så spännande, jobbet är roligt men herregud, jag skulle verkligen behöva lite fler timmar på dygnet. Men det kommer säkert att rätta till sig inom kort. 

Vi har i alla fall gjort helt rätt. Vi är så nöjda med vårt beslut. Skövde har levererat på  många sätt. Får berätta mer nästa gång. För jag inser att det är rätt roligt att gå tillbaka och läsa här i bloggen och det innebär ju att jag måste skriva något ibland också. 

Kommentera

