Förtvinar och försvinner

Inläggen på min blogg blir bara färre och färre. Det är så klart tråkigt men jag försöker se till att göra roliga saker på bekostnad av att blogga om alla roliga saker jag gör(?!).

Framförallt så känns det trist då detta är min dagbok som jag kan kolla tillbaka i och påminnas om när vi gjorde vad. Så här kommer en liten tillbakablick på vad som hänt sen sist.

IMG_2030.JPG
Eftersom jag kommit iväg och tränat litegrann så unnade jag mig ett par snygga skor att träna i.
Vi försöka fota barnen till årets julkort, resultatet blev väldigt fint, och det var väl tur då det var en riktig prövning att få dem att sitta still och se någorlunda glada ut samtidigt. Det krävdes en muta med en gammal piggelin.
Vi firade att vi har världens bästa pappa här i familjen.
Jag och barnen har varit på gympa och efter några gånger så började Didrik äntligen släppa loss och delvis hänga med i rörelserna.
Den årliga köttbullemiddagen gick av stapeln i Lerum och vi hade det såklart väldigt mysigt!

IMG_2029.JPG
Tillsammans med Malin, Malin och Anna så brände jag massa pengar på Gekås i Ullared.
En planka pysslades om till familjens mätsticka.
Didrik fick en ny barnstol och Idun har fått ta över Didriks gamla stol.
Framför brasan så tog jag och Macke tag i ett pussel, nu har vi inte pusslat på ett tag dock. Kanske ska sätta upp ett mål på att bli klara innan jul?
Vi hade våra kära Sandareds-vänner här på tapaskväll.
Didrik har börjat leka rollekar och vi har bland annat fått se honom som ulv i fårakläder och tiger.
Jag sprang hela 5 kilometer och har återigen börjat promenera till förskolan.

IMG_2028.JPG
Idun hånglade upp sig själv i spegeln.
Ytterligare lite pyssel resulterade i ett bord till barnens rum med griffelfolie.
Jag körde go-cart med jobbet och tog såklart mitt lag till vinnarpallen.
Vi har röjt i trädgården.
Det har bakats pepparkakor.
Julgranen är på plats och pyntad.
Tippen har fått sig några besök av oss som följd av vår röjning.
Idun fick ta på sig finkläder när vi skulle äta jullunch med barnens mormor och morfar.
Didriks hår har äntligen fått sitta i tofs i några sekunder.

One thought on “Förtvinar och försvinner

Kommentera

