Exotiska leksaker

Jag brukar försöka att varva med leksakerna lite här hemma. Att ta bort lite grejer för att sen ta fram dem igen när något annat åker bort. Både för att barnen ska tycka att de är spännande igen och för att jag inte ska behöva städa undan sjuttioelvatusen leksaker varje dag.

Skiftet måste ske medan ingen ser, för ser dem vad man gör så måste det såklart lekas med det som är på väg att plockas bort.

En del av de bortplockade sakerna förvaras längst ner i mitt pysselskåp. Ibland lyckas Didrik ta sig in där och leker med glädje med de ”exotiska” leksakerna som inte varit tillgängliga på ett tag.

Här har han försvunnit med någon leksak och kvar är Idun och leker med resterna.
IMG_0322.JPG

2 thoughts on “Exotiska leksaker

  1. Hej! Precis så där kommer jag också göra med lillfia när hon börjar bli större och börjar leka med leksaker. Tycker det där är ett så himla smart sätt och dessutom snällt med barnen som ju faktiskt inte behöver eller mår bättre av sjuttio-miljarders-leksaker 🙂 När jag växte upp hade vi stuga så varje sommar hade vi superroligt när vi fick leka med våra nygamla leksaker 🙂

    • Nä de behöver definitivt inte så många leksaker. När jag tänker efter så känner jag mig bitter för att jag köpt så mycket, det mesta är iofs begagnat, men ändå. Man vill ju göra dem glada. 🙂

Kommentera

