Superläggning och toppennatt

Men lite sämre läggningar nära i minnet berättar jag gärna(och kanske jinxar det) att gårdagens kvällsläggning gick så himla bra. Vi hjälptes åt att förbereda barnen för läggning och Macke la Idun medan Didrik och jag fixade nattblöja och pyjamas. Efter tandborstningen så skulle Macke sköta Diddes läggning. De läste en bok i fåtöljen och sen fick Didde lägga sig medan Macke skulle sitta utanför tills han somnat(detta har vid övat på). Men Macke gick ner och vi hörde i babylarmet att han låg där uppe och pratade och sjöng för sig själv ett tag innan han somnade. OCH VI KUNDE GREJA DÄR NERE SAMTIDIGT!(Jag latade mig i soffan medan Macke plockade iordning.) Win!

Det är ju detta vid väntat på. Att han ska kunna somna själv.

Under natten behövde vid inte leta napp en enda gång!? Åt varken Idun eller Didrik. Utan fick sova ostört och vid 06.30 kom han tassande. Så här vill jag att det ska fortsätta. Fram till bara för ett par veckor sedan så kunde vi räkna de gånger han sovit hela natten i sin säng på en hand. Men nu händer det lite då och då.

Detta ska firas med att Macke får egentid med barnen(och får natta dem själv) och jag för kvalitetstid med min bästis Anna på stan. Vi ska äta på Pinchos och innan dess riva av några affärer.

På väg till stan

image

One thought on “Superläggning och toppennatt

Kommentera

