Värsta lunchen och läggning ever!

Jaha. Då sitter jag äntligen med benen upplagda på puffen här hemma.

Efter en hemsk lunch som började med att barnen skrek ikapp och jag sen fick vänta ut Diddes vredesutbrott innan han gick med på att äta upp sin lilla portion mat. Efter det så byttes det blöjor och jag genomförde ett läggningsförsök inomhus. Idun somnade direkt. Didrik vrålade så hon vaknade, jag möblerade om barnens rum i ett försök att söva henne igen medan jag samtidigt följde Didriks order om att sitta på pallen bredvid hans säng och berätta saga. Han vrålade och grejade om vartannat. ”Inte vila” var mantrat han upprepade.

Det hela slutade med att jag brottade ner båda i vagnen och gick en promenad i ÖSREGN. Nu sover båda men snart vaknar väl Idun.

Det ser ut som bomben slagit ner här hemma efter lek och lunch.

Hej småbarnsliv med trotsig 2-åring, och hej galen mamma!

Mitt i röran ligger blöjor som inte hinns slängas.
IMG_5781.JPG

Kommentera

