Semestern lider mot sitt slut

I fem långa veckor så har hela familjen fått vara tillsammans. På måndag börjar vardagen igen. Så klart känns det lite halvtrist men för att försöka vara positiv så ska det väl bli skönt med lite rutiner igen.

Vad är det egentligen som har hänt det senaste då?

Jag har inte lyckats hålla min plan på att fortsätta viktnedgången under semestern. Jag har helt enkelt levt lite för gott och tränga lite för lite. Någon annan som däremot tränar och tränar är Idun. Snart kryper hon nog på knäna istället för att åla sig fram. Det är spännande, dock blir Didrik väldigt arg när hon nu närmar sig och börjar pilla på hans leksaker.

IMG_5557.JPG
Jag jag besökt läkare och arbetsterapeut med mina onda händer och handleder. Det har lett till att jag nu har handledskydd för att påminna mig om att inte göra lyft i dumma vinklar och på så sätt vila mina överansträngda handleder.
IMG_5534.JPG
Vi var på Liseberg tillsammans med min syster, Marcus, Vincent och Elina. Bushållplatsen var Didriks favoritställe och han fick med sig en ballong hem.

IMG_5454.JPG
IMG_5451.JPG
Det kom en regnskur med någon form av lokal tromb i lördags som blåste ner ett stort träd rakt på vårt lusthus. En mycket tråkig händelse.

IMG_5558.JPG
Igår och idag gjorde Macke en kraftansträngning och fixade till den sista stolpen och de sista två sektionerna med räcke på vår altan. Den är dock inte helt färdig än. Vi ska sätta på stolphattar också och sen nöjer vi oss för denna säsongen och sparar täcksidorna till våren i stället. Jag får lägga ut lite bättre bilder på altanen när stolphattarna är på.
IMG_5559.JPG
Macke var och fixade frillan igår och Didrik kikade nyfiket in.

IMG_5539.JPG
I morgon kommer svärföräldrarna och är barnvakt medan vi drar på bröllop. Det blir en bra avslutning på semestern.

Kommentera

