Mina pyssel

Nu ska jag berätta vad jag gjort när Didde varit hos mormor och morfar. Dock är inte mitt stora projekt helt klart så det får jag visa senare.

Ett av småprojekten var att sy nappremmar till Idun som promt ska kasta iväg napparna till onåbara platser när vi åker bil.
Såhär blev dem.
IMG_5331.JPG
Jag sydde även ett bygelskydd till Iduns nya sittdel i stskonvagnen.
Såhär blev det.
IMG_5375.JPG
Jag hade också tänkt sätta upp finmaskigt armeringsnät på väggen ovanför pysselskåpet. Där skulle man kunna sätta upp kort, teckningar och annat skoj. En form av anslagstavla.

Men Macke utmanade mig att använda mig av grejer som vi hade hemma så det fick bli hönsnät istället. Kanske inte riktigt lika snyggt men ändå funktionellt.
IMG_5376.JPG
I nederkant på ”anslagstavlan” så återbrukade jag några gamla plastburkar från IKEA, jag pimpade dem med lite griffeltavelfolie och nu förvaras (läs göms) bland annat barnens nappar där.
IMG_5377-0.JPG

Kommentera

