Malin inspirerade mig att prova något nytt

Malin hade en idé om att plocka fläder och sen göra saft. Min första tanke var, gör det du Malin men det orkar minsann inte jag. Sen insåg jag att kanske även jag skulle behöva ett litet projekt.

På promenaden igår så gick vi förbi Malins flädergömma och Malin fick leta recept medan jag hade annat för mig. Men när ingredienserna skulle inhandlas så visade det sig att alla andra Gråbo också tänkt göra saft för citronsyran var slut.

Så på förmiddagen idag drog jag igång det ena receptet, fläder- och jordgubbssaft, och struntade helt enkelt i citronsyran. Vi får se hur det blir. På väg att hämta Didrik idag så gick jag förbi affären igen och citronsyrahyllan var påfylld så på eftermiddagen slängde jag ihop en omgång flädersaft. Det fick ju lätt! Om några dagar få vi se om det smakar lika gott som ingredienserna var vackra.

20140618-190535-68735285.jpg

Kommentera

