Val- och mors dag

Skäms för att säga att jag så sent som igår inte visste vad jag skulle rösta på i dagens EU-val. Men SVT’s kompassen hjälpte mig på traven. Det allra viktigaste är att lägga sin röst så inga idioter(läs SD) får mer plats för att man inte röstat alls. Usch, hemska tanke.

Förutom att rösta så har vi byggt litegrann på förmiddagen och eftermiddagen spenderades på Vimpeln i Alingsås. Vi handlade mat och lite annat. Bland annat en stor födelsedagspresent till lille Didrik som snart fyller år. Jag tycker egentligen det är en för stor present men jag tror och hoppas att vi alla får roligt av den i många år.
20140525-202411-73451494.jpg
När vi kom hem så grillade Macke en god middag. Ja han fixade faktiskt det mesta, jag lät honom göra det och njöt av ett glas rött i den sista solen solen som nådde ner på vår altan. Det är ju ändå min dag idag!
20140525-202411-73451826.jpg
20140525-202412-73452127.jpg
Just det, i morse fick jag fina presenter av mina älskade barn, en body butter och praliner. Mums!

Till min mamma: stort grattis på mors dag och tack för att du är en sån bra mamma och mormor! ❤️

One thought on “Val- och mors dag

Kommentera

