Trall trall trall

Jag brukar vara dålig på att vara ute när jag är hemma. Blir så lätt att man är inne och grejar men idag har jag och barnen varit ute nästa hela dagen. När Didde var på föris så sågade jag och skruvade trall.
När jag hämtat Didrik och han sov middag så åt jag min lunch på trappan så Idun kunde sitta i den sköna skuggan.
När Didrik vaknade så åt vi jordgubbar till mellis på altanen.
Sen höll barnen mig sällskap medan jag fortsatte att såga och skruva.
Sen var jag faktiskt inne en kort stund för att förbereda maten, Didrik däremot sprang ut och in, han kastade nämligen ut napparna genom fönstret, sen sprang han ut och hämtade in dem. Middagen intogs på altanen och till slut tröttnade Didde på att vara ute.
Medan Macke nattade Didrik så tog jag med mig Idun ut och sågade och skruvade lite.
Macke kom ut och hjälpte mig en stund.

Efter så mycket utetid i sol och värme så satt en dusch fint.

God natt!

20140522-223038-81038663.jpg

3 thoughts on “Trall trall trall

Kommentera

