Sparrissoppa och kort stubin

Jag skulle laga mat och tvätta medan Didrik var på förskolan i dag. Jag hade dock glömt att strömmen skulle stängas av på förmiddagen. Tur att jag inte hann börja innan jag blev påmind av att lampan slocknade.

Jag fick göra lunch medan Didrik sov istället. Sparrissoppan, som blev väldigt god, fick snabbt avnjutas framför dagens avsnitt av Hem till gården på paddan innan det var dags för Didrik att vakna.

20140507-175811.jpg
Sen Didrik vaknade så har han varit på ett extremt dåligt humör. Det beror på att han inte fick ha paddan. Nu är det dock lugnt och skönt sen jag slog på Barnkanalen till honom efter middagen.

Ibland är det svårt att komma ihåg att han är världens sötaste och goaste unge. Försöker påminna mig själv när tålamodet tryter, går sådär.

Kommentera

