Startskott för altanbygge

Nu tror jag man kan säga att vi kommit igång. Tre av 17 plintar är nergrävda. Superspännande. Vi stöter hela tiden på frågor och funderingar i våra huvuden när vi planerar och diskuterar. Kul och frustrerande. Men det är väl det arbete som vi redan har gjort och fortfarande gör som är jobbigt. Sen är det väl bara att följa skisser och planer(!?)

Idag har vi varit två vändor på byggmax och handlat lite material. Grävande och shoppande gjordes möjligt av att mina föräldrar, min bror, min syster och min systerson var här och passade barnen. De lekte med dem och lagade mat. Så himla bra! Tack allihopa, det var toppen att kunna få greja och handla utan barn.

Didrik och kusin Vincent lekte så fint ihop.
20140418-212851.jpg
Vi får väl se hur arbetet fortskrider. Vi får försöka jobba vid de tillfällen som ges, det får ta den tid det tar(bara det är färdigt till sommarens stora tillställning, min 30årsfest.)

Kommentera

