En vanlig dag som föräldraledig

Vakna, byta blöja och klä Didrik, klä mig själv, samla ihop vårt pick och pack(termos, flaskor, ersättning, kläder till Idun med mera) och ta med båda ungarna ner, starta bompa åt Didrik, göra välling till honom och ersättning till Idun, mata Idun, ta lite frukost själv, byta blöja och klä Idun, försöka tajma min och Didriks tandborstning med bompas tandborstning, klä på och stoppa Idun i vagnen, klä på och stoppa ner Didrik i vagnen, på med mina kläder och rulla ut vagnen.

Pjuh!

Gå till föris och prata om bilar, färger och öva lite olika namn på vägen, lämna Didrik, gå hem igen, riva bort några buskar, slänga in en tvätt i maskinen, vika och lägga in tvätten som tvättades igår, plocka ur diskmaskinen, plocka undan lite, gosa och mata Idun, äta en knäckemacka, byta på Idun, stoppa ner henne i vagnen och klä på mig igen, traska iväg till föris, försöka få med mig Didrik ut från föris(han vill helst bo där), gå hem igen, ta med mig Idun in och sätta ut larmet till Didrik som sover i vagnen, duscha, värma matlåda, äta lunch och titta på Hem till gården.

Här är jag nu!

Sen blir det full rulle när Didrik vaknar. Tyvärr brukar han vara på ett hemskt dåligt humör när han vaknar och vill helst bara se på bompa eller hålla på med paddan och när jag säger nej så sprutar tårarna åt alla håll. Men just idag gäller det bara att stå ut några timmar innan Macke kommer hem och är ledig i massa dagar för att det är påsk!
20140417-133854.jpgFlaskorna som plockades ur diskmaskinen.
20140417-133901.jpgDagens olika outfits.

7 thoughts on “En vanlig dag som föräldraledig

    • Vad roligt att du hittat hit och läst.

      Jag har redan läst några av dina underbara verser här under utmaningen. Alla är bra men denna som du länkade till var verkligen en fantastisk beskrivning av föräldra”ledigheten”. 🙂

      • Ja, kikade runt lite förut, och känner igen mig i mycket av det du skriver! (Och eftersom du svarade på kommentaren (Fälla!!) så lyckades jag lägga till din blogg i min läsare i mobilen också! Så nu känner jag mig smart! 😉

        Trevlig påsk!

Kommentera

