BRINNER DET?!

Det sista jag skrev igår på bloggen var att vi skulle få sova tills vi vaknade av oss själva idag. Det blev inte riktigt så. Strax efter kl 01 så väcks vi av det värsta oljudet jag har hört. Det var ett ihållande tjut av högsta sort, fy fasen, jag trodde mina öron skulle gå sönder medan vi hafsade på oss kläderna och letade oss ut. Det verkade som tur var inte vara någon fara i vår korridor, så vi tog oss till trappan och ut ur byggnaden. Vi gick sedan utevägen till receptionen där vi blev sittande i 45 minuter. Brandkåren kom och vi fick till slut reda på att det var en varmvattenberedare som gått sönder och att brandlarmet slagit igång av ångan.

Vi gick tilllbaka och somnade om. Jag hann tänka några saker innan jag somnade;
*Nästa gång jag sover på hotell ska jag kolla noggrannare på nödutgångar och vart man ska gå om något händer.
*Jag ska ha bättre ordning på mina grejer så man snabbt kan klä sig.
*Jag tänkte också att det var himla tur att barnen inte var med. Hur omständigt det varit med dem och vilken hemsk upplevelse det antagligen skulle varit för dem.
20140413-192536.jpgSkönt att det inte var någon fara och vi sov ändå rätt gott efter att det hela var överspelat.

Vi vaknade ett antal timmar senare(av oss själva), njöt av god hotellfrulle och tog ytterligare en sväng i spaavdelningem. Vi fick några extra timmar innan utcheckning på grund av nattens händelser.
20140413-193226.jpg
Sen drog vi oss hemåt till våra söta barn som vi såklart saknat fast det var skönt att vara barnfria.

Tack snälla Macke för presenten. Det var precis vad jag behövde! Och tack Annica och Linus som tog hand om våra små barn medan vi var borta.
20140413-193451.jpg

Kommentera

