Promenader och vikt i mars

Under mars månad så har jag promenerat 7,4 mil. Det kunde absolut varit mer, men med lite vab och lite bilåkande i stället för promenad till förskolan så blev det så.

Det har inte hänt så mycket på vikten. Har förlorat ett kilo under mars, hade hoppats på mer. Jag har ändå försökt varit duktig med maten. Jag har i och för sig firat min födelsedag med tårta, flera gånger, och även lite annat gott. Hoppas på bättre resultat i april. Min målvikt är 66 kilo och jag skulle gärna nå dit senast till hösten. Vi får se hur det går.

Jag får ändå vara glad att kroppen ”stannade” på en lägre vikt denna gången i jämförelse med förra graviditeten/förlossningen. Hela fem kilo lägre, vilket förhoppningsvis sparar mig ett antal månader i viktkriget.
20140402-155543.jpg

Kommentera

