Gästbloggare

Dagen börjar med att jag upptäcker att jag har hamnat bakom galler, nej just det, jag har ju sovit i spjälsängen hos farmor och farfar. Jag vaknar lite senare än vanligt, antagligen för att jag somnade lite senare än vanligt igår. Morsan är snäll och följer med mig ner och slår på Barnkanalen och fixar välling. Så himla snäll mamma!

När resten av huset vaknat så äter jag min andra frulle tillsammans med dem. Eftersom det serveras gottigheter här så skriker jag så fort tallriken är tom och eftersom mina föräldrar inte orkar lyssna på mig när jag skriker så har jag snart fått i mig 1/3 av förpackningen med blåbärsyoghurt. Jag-föräldrarna 1-0!

Vi går ut en sväng i det fina vädret och min roliga farbror Linus tar med mig till lekplatsen. Det var grymt!
Farmor och farfars granne ville fira att jag blivit storebror så jag fick några fina böcker, de verkade så bra så jag var tvungen att slänga mig på marken och börja läsa på en gång.
Sen grillade farfar korv till lunch. Jag mumsade i mig en men sen blev jag så trött så då ville jag vila i vagnen.

När jag vaknade igen så hade de rullat ner mig på byn, jag var lite grinig när jag vaknade, men jag fick ju se lite bilar på vägen hem så då kändes det lite bättre. Vi svängde förbi farfars syster på vägen tillbaka och därifrån fick jag åka på pakethållaren, det var jättespännande.

På eftermiddagen har jag lekt ute, lekt inne, sagt hej till mormor och morfar som svängde förbi, pysslat med farmor i hennes syrum och ätit grillat till middag.

Efter en stund vid Barnkanalen så var det dags för läggning och det fixade farfar idag.

Jag var lite trött och grinig under dagen/kvällen men det visade sig att jag hade feber, så det var ju inte konstigt.

Nu laddar jag för morgondagen då det kommer massa rolig ungar att busa med. gonatt!
/Didrik
20140329-215111.jpg

Kommentera

