Tjugonånting

Jaha, då var det sista dagen i mitt liv som är jag tjugonånting. Det firas med en riktig sockerchock i fiket på Östra sjukhusets kvinnoklinik. Idun ska på hörselscreening och det var ingen idé att åka hem emellan detta och att jag lämnat Didrik. Så nu har vi, som Macke så fint påpekade, en timma kvalitetstid jag och Idun.

Hur som helst. Det här med tjugonånting och att det snart är slut, det känns rätt ok ändå. Det känns som om jag hunnit med mycket skoj.

Jag startade tjugonånting med en rejäl fest i Lunden, Skövde där vi då bodde. Sen såg det, lite kortfattat, ut såhär:

Jobbade Maxi i Skövde, flyttade till Göteborg, började plugga, träffade massa roliga människor och hade allmänt skoj, jag och Macke förlovade oss, jag sommarjobbade på Liseberg, extrajobbade på Maxi Mölndalsvägen, flyttade runt en jäkla massa, fick jobb på ICA Reklam, gifte mig, köpte hus och bil och varit gravid(2 gånger) som har resulterat i två fina barn. Allt detta tillsammans med min älskade Macke.

Jag tror att jag är redo att ta mig an trettionånting.
20140311-092719.jpg

Kommentera

