Fullt upp

Det gäller att utnyttja helgerna. Det tycker jag att vi gjort idag.

Vi började dagen med att packa in oss i bilen och åka till Bergums fritidslantgård tillsammans med familjen Nilsson/Johansson och 2/3 av familjen Gotin. Där kunde vi beskåda diverse olika djur, bland annat får, kor och grisar. Det var ett superbra utflyktsmål i vår närhet och Didrik tyckte det var skoj.

20140309-185917.jpg
Sen bytte vi den friska luften och djuren mot lunch och shopping på Allum. Jag behövde lite kläder och för en gångs skull så handlade jag mer till mig än till barnen.

Vi passade också på att inhandla veckans mat på ICA Maxi.

Macke stod för matlagningen när vi kom hem och ville gärna visa upp den. Det blev squashtagliatelle och köttfärssås, Macke åt även lite oliver.

20140309-190319.jpg
Nu ska grabbarna ta en dusch och jag hänga tvätt och sen var den här helgen slut.

Kommentera

