En ganska misslyckad utmaning

Idag är en sån dag som jag kan tänka mig att sälja ungarna på blocket. Ett alternativ är om jag kunde köpa en längre stubin till mig själv. Fy fan det är väl inte riktigt så här jag vill ha det.

Didrik hade hög feber och var hängig igår så han fick stanna hemma idag. Han har inte längre feber och verkar i stället ha precis tillräckligt med energi för att reta upp mig och precis för lite för att orka med minsta lilla motgång.

Får han inte som han vill så skriker han, kastar grejer eller slåss. Detta är såklart en kombination av att han inte är helt kry och en protest mot oss för att han inte får all uppmärksamhet längre.

Han är ju bara ett barn. Gör det det hela enklare att stå ut med?
NEJ!
Borde jag ha ett större tålamod?
JA!

Klockan är nu kvart över två. Didrik har ännu inte sovit middag och jag har inte ätit lunch, det ser också ut som om bomben slagit ner här.

Utmaningen att ta hand om en bebis som är tre veckor och en halvkrasslig 20-månaders kille misslyckades rejält idag!

2 thoughts on “En ganska misslyckad utmaning

Kommentera

