Veckan som gått

Mackes första arbetsvecka sedan Idun föddes har passerat och jag har därmed varit ensam med barnen på dagarna. Jag har överlevt! Men vissa stunder har känts väldigt tunga, men det ska nog bli bättre när vi trimmat in rutinerna lite bättre.

Här är lite grejer som hänt i veckan.

*Jag gjorde min första bilresa ensam med barnen.
*Vi har haft besök av mamma, pappa och Elina.
*Vissa dagar har jag ätit frukost först när jag kommit hem efter att ha lämnat Didrik på förskolan, så sent som kl 9, då har jag antagligen varit vaken sedan kl 6 och är skithungrig.
*Jag har ätit lunch så sent som kl 14 en dag då jag inte hunnit tidigare.
*Det var nog samma dag som jag slog personligt rekord när det gäller snabbdusch. Idun gallskrek i babysittern utanför.
*En dag åt jag ingen middag.
*En dag fick stackars Idun ha pyjamas på sig hela dagen. (Samma dag som vi var på bvc, undra vad bvc-sköterskan tänkte.)
*Jag har promenerat 2,8 mil.
*Jag har, tillsammans med ortens pensionärer, väntat på att affären ska öppna.

Med andra ord är det väldigt mycket som inte varit som ”vanligt”. Men jag antar att ingenting kommer vara som vanligt framöver. Det är en utmaning för mig som älskar rutiner och struktur. Jag är ett kontrollfreak och precis när vi fått snurr på livet och rutinerna med Didrik så börjar det om. Det är såklart ännu svårare att planera och förutse hur dagarna och livet kommer bli med två barn.

Här är en bild från en sån där stund där jag känner otrolig kärlek till båda mina barn.

20140228-193309.jpg

Kommentera

