Niklas 34 år

Igår fyllde min bror 34 år. Det firade han med att vara barnvakt åt Fabbe. Jag, Didrik och Idun var assisterande barnvakter.

Det var Mackes första dag tillbaka på jobbet sedan Idun föddes vilket innebar att jag var ensam med barnen. Jag klarade mig genom några av dagens utmaningar. Den första var att ta mig ner till undervåningen tillsammans med båda barnen. Det gick!
Den andra var att klä på och packa in mig och båda barnen i bilen. Det gick också.
Jag lyckades också ta mig in hos Anna och Cristoffer tillsammans med båda barnen och vår fullpackade stora skötväska. Det finns hopp! Men då gick allting som det skulle, när allt blir fel eller kanske bara ett moment som blir tokigt så blir det hela genast knivigare. Härlig inställning jag har va!?

Vi är knappast de första med två barn i den här åldern men ändå undrar jag om min ork och mitt tålamod kommer räcka till.

Här kommer en bild från gårdagen. Grabbarna lekte fint ihop och Niklas gjorde en bra insats som barnvakt.

20140225-173333.jpg

2 thoughts on “Niklas 34 år

Kommentera

