Smygstartar kriget

Nu när vardagen kommer så startar även mitt krig, viktkriget. Vågen stannade på 91,5 kg några dagar innan Idun föddes, jag tror nästan jag var uppe och snuddade på 92 kg vid något tillfälle. I morse stannade den på 78,4 kg, jippie! Mitt mål är 66 kg och min krigsstrategi för att ta mig dit är:
Barnvagnspromenader till att börja med.
Jag ska även kika lite på Olga Rönnbergs tips på träning för nyblivna mammor.
Jag har 10 träningstillfällen kvar att utnyttja på Endorfin under det första halvåret och jag hoppas på att komma igång att jogga igen lite senare i vår.

Utöver detta kommer jag även att övergå till lite mer GI-inspirerad mat. Det är lite klurigare nu när man har barn som äter samma som vi. Men med lite planering så ska det nog gå bra.

Så mycket fysisk träning har det inte blivit än men vi har startat lite smått med GI. Idag blev det mozzarellafylld köttfärslimpa och sallad till middag. Vi har även gjort en hemmagjord müsli som man kan äta till frukost.

20140221-195637.jpg

20140221-195647.jpg

2 thoughts on “Smygstartar kriget

  1. Jag joinar dig gärna på promenader och springturer så fort jag fått tillbaka rätten om min egen kropp och jag kan börja röra mig igen 🙂

Kommentera

