Mat, barnmorska och så mat

Idag hade vi ett besök hos barnmorskan inplanerat. Därför lämnade vi Didrik på förskolan tidigt. Jag körde Macke till jobbet, han fick jobba i en knapp timma medan jag åt frukost på Mac Donalds(tillsammans med alla hantverkare) och tog en snabb sväng på Hornbach(tillsammans med alla hantverkare).

Sen fick vi leta parkering nere i Eriksberg eftersom alla eventgästerna på Eriksbergshallen promt skulle parkera överallt. Ett ganska snabbt besök hos barnmorska som bekräftade att bebisens hjärtljud lät bra och att mitt blodtryck var bra.

Skjutsa Macke till jobbet och sen köra hemåt. På vägen bestämde jag mig för att jag inte orkade laga någon lunch och minsann var värd en god lunch så jag stannade till på kvantum och inhandlade en sallad och bröd till en riktigt god smörgås. Plus en annan gottighet som jag och Macke ska ha ikväll.

Hem, käka, glo en kort stund på tv sen var det dags att hämta guldklimpen. Som tur var skulle han sova middag när vi kom hem, så det har han(och jag) gjort fram till ungefär nu.

Nu ska vi ta oss igenom ett par timmar själva innan Macke kommer hem.

Jaha, en ganska ”spännande” dag i mitt väntade på bebisen. Eller vad sägs!?

20140205-141326.jpg

Kommentera

