Pippirandig filt

Nu är filten till bebisen nästan färdig. (Jag ska fixa till lite mer kant om jag hinner och orkar skaffa mer garn). Enligt mina tidigare beräkningar så skulle det ta längre tid, men jag fick upp farten. Den är pippirandig med rosa och gröna ränder.

Virkmönstret har jag lånat här och garnet är köpt på stoff och stil. Jag har använt mig av vit, vårgrön och gammelrosa. Ni kan se dem på deras hemsida.

Jag är lite osäker men jag tror det gick åt ett nystan av det gröna och ett av det rosa och ca 3-4 stycken av det vita garnet och filten blev ca 75×75 cm. Om jag hade gjort om den så hade jag nog gjort den lite smalare.

Så nu kan bebisen komma!

Kommentera

