Inomhuspyssel

Idag tänkte jag försöka hitta på något roligt för Didrik. Jag googlade upp tips på inomhuspyssel och läste ett inlägg där någon tyckte att baka muffins var det perfekta pysslet för 1,5-åring.

Det lät ju mysigt! Jag följde tipset och portionerade upp ingredienserna i små skålar så Didrik skulle kunna hälla i det. Jag valde även matberedaren för att han skulle kunna köra maskinen.

Jag tror säkert att Didrik tyckte det var roligt, men han ville inte riktigt göra så som jag hade tänkt och då blev det också lite mer jobb än vad jag hade planerat. Men men, bara han tyckte det var lite roligt så var det värt det. Om inte annat så smakade muffinsen väldigt gott fast de såg lite tråkiga ut.

Att de såg tråkiga ut var helt och hållet mitt fel, det hade inte Didrik något med att göra. =)

20140124-215612.jpg

Kommentera

