Förberedelser inför lillasysters ankomst del 136

Jag har haft och har fortfarande en lista, som är delvis nedskriven och delvis oskriven lista, på saker som jag vill få gjort innan lillasysters ankomst.

Koka och diska nappflaskor är en sån sak. Efter helgen kan jag nu sätta check på den. Fast nu kom jag på en ska till, måste ju köpa hem ersättning. Det får jag nog skriva ner på handlalistan.
20140120-105606.jpg
Andra saker som jag kunnat checka av är:
*Genomgång och tvätt av alla kläder hon redan fått i present, de som jag köpt samt de som ska ärvas efter Didde.
*Plocka ner vaggan från vinden, tvätta sängkläderna till den och bädda.
*Fixa iordning tripp trapp-stolen så vi kan sätta på det lånade newbornsetet. På den punkten är det nog Macke som får sätta check eftersom det är han som fixat det mesta. (Bild kommer i ett senare inlägg.)

En punkt som inte är är färdig:
Filten som jag håller på att virka till bebisen.

Kommentera

