Hjärtklappning och en lätt kullerbytta

Igår morse fick vi ställa väckarklockan och väcka vår guldklimp. Snabba morgonbestyr och sen packa in oss i bilen. Klockan åtta skulle vi vara på Mölndals sjukhus och innan det skulle vi lämna Didde hos morbror.
20140117-082853.jpg

Det gick bra, han klev in där med all sin packning och började äta frukost med Niklas. Macke fick äta sin frulle i bilen och själv hade jag det tomt i magen. Hade fastat från midnatt, usch vad hungrig jag var.

Upp på britsen, där fick jag ligga med ctg en stund, det gjordes även ultraljud, sattes nål och togs blodprov. Efter ett tag kom läkaren som även hon ville dubbelkolla läget på bebisen. Jag fick bricanyl som gjorde mig väldigt darrig, lite varm och gav mig hjärtklappning. Det var obehagligt och jag var nervös för själva vändningsförsöket. Men det visade sig att bricanylet orsakade mer obehag än vändningen. Det gick så snabbt och smidigt, tog bara några sekunder. Läkaren gav henne en knuff i rumpan och hjälpte henne göra en lite kullerbytta framåt så hon hamnade rätt.

Sen var det dags för en stunds ctg igen för att se att inte bebisen tagit skada av vändningen. Efter det fick jag äntligen äta. Vi gick till kafeterian där jag svullnade i mig, smörgås, wienerbröd och varm oboy.

Tillbaka till rummet och läkaren ville kolla på ctg-kurvan och dubbelkolla så bebisen låg kvar i rätt läge, vilket hon gjorde. Så klockan 10:50 kunde vi dra oss från sjukhuset.
20140117-082230.jpg

Då var det dags för besök hos vår vanliga barnmorska i Eriksberg där vi, utöver de vanliga mätningarna, skulle skriva sammanfattning inför förlossningen.

Under tiden hade morbror Niklas tagit med sig vår lille grabb till Cristoffer och Fabian för att hänga så dit åkte vid direkt efter barnmorskan för att plocka upp en trött unge.

Tack för barnpassning Niklas och Cristoffer!

Kommentera

