En riktig familjehelg!

Helgen startade på bästa möjliga sätt. Hoppas jag inte glömt något när jag påstår att jag i fredags fick min allra första överraskningsdusch (=min första överraskningsfest som var en babyshower). Som jag redan skrivit så var den verkligen toppen. Massa god mat, fina presenter och umgänge med nästan hela min familj.

Helgen fortsatte med en rimlig uppstigningstid med Didde(tjugo i sju) och ganska snart fick vi sällskap av hans mormor och morfar som övernattat hos oss. Macke fick sova ruset av sig(ok det var inte så farligt, men för någon som inte druckit på ett halvår behövs det inte många öl för att det ska lukta som att man druckit en hel tunna öl.)
Lite frukost och plock och sen var vi på väg, första stoppet för Gråbobilen var Smyrna second hand. Där fyndades lite leksaker innan vi mötte upp Guldhedsbilen vid backaplan. Nu när nästan hela familjen Bånnsgård/Larsson/Eriksson var samlade så intogs ”stans bästa buffé” (i alla fall om man ska tro på vad restaurangen själv påstår, jag påstår att den var helt ok för det priset.)

Fulltankade med husmanskost, thai, sushi, pannkakor och glass tog vi oss till lek- och buslandet. HERREGUD, där var det tusen lekande ungar och deras föräldrar. Det är nog rena himmelriket för barn, kanske för en del vuxna också. Dock var det svårt att ta sig runt i labyrinterna med min stora mage, men jag tror Didrik och hans kusin älskade det.
20131124-202927.jpg
Sen drog vi, precis som alla andra, till Liseberg. Där knödde vi oss runt bland folk, försäljare, fejksnö och tusentals ljus. Det var mysigt!

Kvällen avslutades med god middag hos Niklas och Elina innan Gråbobilen åkte hemåt igen.

En lång men rolig dag.

20131124-203839.jpg
Idag hann kusinerna med lite bus innan alla åkte hem till sig igen.

Tack allihopa!

Kommentera

