Bloggdöden

Några orsaker till varför min stackars, lilla blogg spottar ur sig färre och färre inlägg.

Småbarnsmamma – att vara småbarnsmamma tar tid. Det är ju såklart det roligaste som finns och dokumentationen blir egentligen ännu viktigare, så man kan gå tillbaka och läsa, se och minnas om några år. Men att faktiskt spendera min lilla lediga tid med Didrik kommer såklart först.

Om man adderar en besvärlig graviditet på ovan nämnda tillstånd så blir resultatet ännu färre inlägg. Man varken hinner eller orkar, dessutom är det inte så skoj att skriva om hur man inte orkar vara mamma till sitt barn ordentligt.

Utöver att vara gravid småbarnsmamma så är jag också heltidsarbetande. Det ger mig ganska exakt ingen tid alls över, för någonting. Allra minst bloggande.

Men mitt mål är att bloggen ska återuppstå. Kanske i samband med att jag går hem inför bebisens ankomst. Och det är redan om en månad! Kanske behöver den inte dö och återuppstå, kanske jag kan få till ett inlägg här och där och på så sätt hålla liv i den fram till min hemgång.

Anledningen till att jag hann och orkade skriva idag var för att middagen var förberedd och behövde bara värmas i micron, tidsvinst ca 45-50 minuter. Samt att Didrik inte sovit ordentligt på föris och därför slocknade mot min axel här i soffan, tidsvinst för mig själv ca 1 timma. Förlust av tid med min söta son ca 1 timma.

20131118-184206.jpg

Kommentera

