En rejäl prövning för en gravid mamma

Denna vecka spenderar jag jag Didrik på tu man hand. Som tur är så har illamåendet nästan helt försvunnit och orken letat sig tillbaka till kroppen.

Att vara ensam med Didrik innebär att jag får både hämta och lämna honom på föris. Jag skulle helst slippa det sistnämnda. Att lämna Didrik på förskolan och se honom gråta och sträcka sig efter mig när fröken tar över är bland det jobbigaste jag gjort i mitt liv. Jag vet att det strax går över och att han är i goda händer, men det är en prövning för mammahjärtat ändå.

Att hämta honom däremot, det är en riktig glädje. Han kommer springandes när han får syn på en, han vill direkt upp i famnen och vinkar glatt till övriga.

20130910-214547.jpg
Man bokar snabbt upp dagarna när man är ensam. Vi får se om jag hinner testa något av mitt nya pysselmaterial som kom på posten idag.

20130910-214801.jpg

Kommentera

