Kul att vara sjukskriven? Kul när man är sjukskriven?

Jag fick några glädjerop när jag för några veckor sedan drog ihop några inlägg på den annars ekande tomma bloggen.

Nu när jag är sjuk så är jag inte toppensugen på att skriva och det finns inte jättemycket kul att skriva om. För det är ju roligast att skriva om kul saker. Och kul får man väl inte ha när man är sjukskriven?! Eller får man kanske ha lite kul i alla fall, om man kan få vissa stunder att kännas kul i stället för skit så är det väl bra antar jag.

Jag mår illa mest hela tiden, men till skillnad från min förra graviditet så kan jag inte isolera mig och vara helt frånvarande(läs ligga i soffan dygnet runt med rullgardinen nerdragen och knappt inte lämna lägenheten på månader). Det går inte på grund av att, vi har inga rullgardiner i vardagsrummet och det är jätteljust och soligt ute. Det går inte heller för att Didrik måste få se mig några stunder utanför soffan.

Även om det är svårt att ha kul när man mår dåligt så går det ibland och det är ganska skönt, att för en stund tänka på något annat än illamåendet.

Idag gjorde vi en kul grej. Vi var och shoppade på IKEA. Mest förvaringsgrejer och lite prylar till Didrik.

Så här kul kan man ha på IKEA.

20130806-200030.jpg

Kommentera

