Tröttma

Ni som läste mitt inlägg igår, där jag nämner min tröttma, kanske tror att jag själv har ställt den diagnosen. Så är det inte, det kommer från en säker källa, nämligen doktor Elisabeth Johansson som själv lider av samma sak.

Så här beskriver doktor Elisabeth tröttma:
Tröttma kommer och går… Det är en del som tror att dem lider av tröttma bara för att dom är lite trötta en dag. Men så är det INTE! tröttma. Är en förlamande trötthet som inte går att sova bort, men man kan inte eller vara vaken. Kommer den mitt på dagen är det lika bra att åka hem och sova även fast det inte hjälper, för du KAN bara inte vara vaken. Att köra bil är rent av livsfarligt. TA EN TAXI!

Men som sagt, tröttman kommer och går! Ibland varar den en hel vecka eller längre. Det finns inget botemedel, man får själv testa sig fram vad som fungerar bäst. Tiden kan för många vara ett bra ”botemedel” för tröttma…man väntar ut tröttman tills den går över.

Doktor Elisabeth fick en släng av akut tröttma mitt i fotograferingen.

20130605-130032.jpg

Kommentera

