Dagens Converse: de randiga

Året var tjugohundraåtta när jag skaffade mig mitt fjärde par Converese, de var blå- och vitrandiga.

Den gemensamma nämnaren för mina första Converse verkar vara Danmark. För även dessa skor har varit på en danmarksresa. De har har gjort en annan lite längre resa också, då fick de vandra på Pekings gator och kinesiska muren. På den vänstra bilden nedan så sitter vi i den lilla bergbanan som tog oss upp på muren och till höger myser vi i Nyhavn i Köpenhamn.

20130215-083852.jpgDessa skor var med och avslutade mina studier och även min tid i butik på ICA. I stället tog dem mig till ett nytt ställe inom koncernen, då hette vi ICA Butiksreklam, nu heter vi ICA Reklam.

Trots att det är fem år sedan de införskaffades så har de inte hunnit ligga i en låda på vinden som de tidigare har gjort. Trots det så har de varit sparsamt använda de senaste åren då det har kommit nya Converse och konkurrerat ut dem.

I år får de en ny chans!

20130215-102040.jpg

Kommentera

